Мало хто може утриматися від шопінгу в сезон передноворічних розпродажів і знижок. Цим і користуються підприємливі продавці.
Ось 9 найпоширеніших магазинних хитрощів, через які ми начебто
купуємо «дешевше», а насправді залишаємося напередодні свят без копійки.
Три товару за ціною двох
Це проста вправа на
усний рахунок. Ціни на «акційні» товари тимчасово підвищуються в півтора
рази (або трохи менше), у результаті економія виходить нульовий.
Тільки зараз
При
вході в магазин консультант повідомляє, що «сьогодні проходить
спеціальна акція: знижки 30% на всі піджаки» (брюки, сумки, шкарпетки і
т.п.). Не ведіться на чарівні слова «сьогодні» і «спеціальна»: як
правило знижки зростають у міру наближення Нового року, а в січні
залишки колекцій взагалі розпродають за мінімальною ціною. Так що, якщо
цей піджак не потрібний вам терміново, та й без зайвої пари штанів ви
цілком проживете ще пару тижнів, краще відкладіть покупку до канікул.
Ми клеїли, клеїли ...
Ви
берете в руки чудовий светрик і дивіться на цінник: 900 грн. Дорогувато
... Але тут помічаєте, що з-під «нової етикетки» визирає «стара», на
якій ціна коштує в два рази більше. Ось це пощастило! І знижка
божевільна, і светр такий гарний, та й висить він один єдиний у всьому
торговому залі ...
Не поспішайте радіти. Швидше за все, цей
светр коштував ті ж 900 грн круглий рік. Просто цінник переклеїли, а на
вішалці спеціально залишили тільки один екземпляр, щоб підвищити
мотивацію покупця «відхопити, поки не забрали». Натрапивши ось на такі
«чарівні етикетки», прикиньте для початку: купили б ви цей светр за такі
гроші, якщо б не думали, що ціна зі знижкою? Ні? Тоді залиште його в
спокої.
Почім костюмчик?
Остерігайтеся
купувати декілька речей в одному магазині, особливо якщо вони висять на
вішалці як комплект. У цьому сезоні дуже модні кардигани, тонкі светри,
довгі кофти і т.п. - А все це можна навішати шарами і таким чином
заховати цінник.
Наприклад: над стійкою в магазині одягу коштує
яскравий плакат «Знижка 40%». Покупець логічно припускає, що знижка
поширюється на всі, що на цій стійці висить, і вистачає вішалку з
блузкою, кардіганом, брюками і відмінно підібраним паском. Всі
підходить. Йдемо на касу. І там виявляємо, що знижка є тільки на поясок.
Або що брючки і пояс нам віддали подешевше, а на сорочку і кардиган
накинули ті ж 40%, а то й більше.
Товари-близнюки
Найчастіше
їх можна зустріти в магазинах побутової техніки, продуктових чи великих
мережевих гіпермаркетах. Кілька товарів різних марок, але в схожій
упаковці звалюється на купу під «дисконтні» плакат. При цьому реальна
уцінка йде тільки на один з товарів, але захоплений покупець цього не
помітить.
Коли ж на касі виявляється різниця в ціні, повернутися
в торговий зал, обміняти товар і простояти ще одну чергу заради 25
гривень нам часто просто лінь. І на таких «сотнях» магазини за кілька
тижнів заробляють мільйони.
Читачеві на замітку
Більшість
магазинів попереджають покупців про те, що «товар, куплений зі знижкою,
поверненню і обміну не підлягає». Пам'ятайте, це порушення закону «Про
права споживача». Згідно з ним, ніякі знижки і акції не звільняють
продавця від обов'язку прийняти назад або обміняти товар протягом 2-х
тижнів без пояснення причин, а також знизити ціну на товар, якщо він
виявився бракованим.
Мал золотник
Деякі
магазини в сезон розпродажів взагалі не роблять жодних знижок, а просто
користуються споживчим пожвавленням. Так, на вітрину або ящик з
яким-небудь дрібним товаром (милом, шкарпетками, серветками тощо)
водружається плакат «Мило таке-то, 1 шт. - 2,5 грн ». І щасливий
покупець, вирішуючи, що це, мовляв, дуже дешево, запасається милом на
рік вперед.
Однак у сусідньому магазині той же мило може
коштувати набагато дешевше, а в цьому завжди коштувало 2,5 грн або
взагалі «раптово» подорожчало до сезону розпродажів. Як правило, різниця
складає 25-50 коп., Але оскільки товар дрібний і набирають його багато,
підсумкова вигода магазину величезна.
Дивіться під ноги
Ті
товари, від яких магазин хоче позбутися в першу чергу (непопулярні,
занадто дорогі, з маленьким терміном придатності тощо), майже завжди
виставляють на верхні полиці - так, щоб вони виявилися на рівні очей. І,
звичайно, оголошують на них «30 -% знижку». Але спробуйте зазирнути на
полиці нижче або покопатися в далеких кутах, і можете знайти там
аналогічний товар, але значно дешевше за «знижкові».
Вага має значення
Пачка
масла марки «Х» стоїть на 1-2 гривні дешевше, ніж всі інші? Зверніть
увагу на її вага - напевно він менше стандартних 200 р.
Хто не встиг, той запізнився
Це
улюблений передноворічний трюк магазинів побутової техніки та
електроніки. На певну модель якого-небудь приладу обіцяють знижку в
стільки-то відсотків. На рекламних плакатах вказана підсумкова ціна, яка
дійсно виявляється менше старої, а проте, коли ви приходите в магазин,
продавець розводить руками і говорить, що саме ось цієї моделі у продажу
вже немає. І пропонує вам іншу, яка коштує приблизно стільки ж.
Найчастіше
покупець погодиться - адже цифра-то все одно аналогічна очікуваної; але
ніякої вигоди він при цьому не отримає: куплений товар завжди коштував
тих же грошей.