Адвокат Мельник С.В., Івано-Франківськ 0503739688
Четвер, 06.05.2021, 07:04
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Головна » 2013 » Березень » 31 » Суперціни у супермаркетах, або Як нас дурять на передсвяткових акціях
13:44
Суперціни у супермаркетах, або Як нас дурять на передсвяткових акціях

Суперціни у супермаркетах, або Як нас дурять на передсвяткових акціяхФото Мирона МАСЛЮКА   Зіновія ВОРОНОВИЧ   
В Україні стартував сезон полювання на подарунки.
  Справжня передсвяткова лихоманка традиційно розпочнеться за день-два до Миколая, та, враховуючи, що у грудні майже кожні кілька днів – чиїсь іменини, самими подарунками під подушку не обійдешся. Іменинникам же доводиться накривати стіл. Тож цей місяць – один з найбільш спустошливих для наших гаманців. Зате у продавців – справжні жнива. Тим більше, що потужні фірми витрачають чималі гроші на розробку різноманітних акцій, завдяки яким ми купуємо те, що нам не потрібно. Або потрібно, але не у такій кількості... Кореспондент «ВЗ» намагалася з’ясувати, до яких хитрощів вдаються продавці, аби продати якомога більше і якомога дорожче...

Як нас змушують платити за їхню рекламу…

Найбільший ворог нашого гаманця – брак часу. Посидіти-подумати, що подарувати близьким, а потім ще походити-пошукати, – розкіш, яку далеко не кожен може собі дозволити. Тому в останній момент забігаємо у супермаркет і купуємо, що першим впаде в око. Торговельні мережі це розуміють і дуже вдало використовують. До свят мало яка фірма не випускає подарункових наборів чи просто продукцію у святковій коробці. Що подарувати комусь з колег? Обійдеться набором кава+горнятко. Мені потрапив на очі набір за 36 гривень. Це при тому, що кава цього виробника окремо коштує 24 гривні. Ще за 12 гривень у тому ж супермаркеті можна купити гарнюсіньке горнятко з квіточками чи фруктами, без будь-чиїх логотипів. Тобто виробник, пропонуючи нам купити горнятко зі своїм логотипом, по суті, пропонує нам заплатити за його рекламу.

Інший виробник солодощів пропонує у наборі невеличку м’яку іграшку з логотипом, одну 100-грамову шоколадку і три мініатюрні. Коштує це диво за акційною ціною – 61 гривню. Але ж за 50 гривень можна купити набагато кращу іграшку, а ще за 10 – шоколадку…

Я мало не спокусилась на набір кухонних рушників – мамі. Три штучки – і лише 59 гривень. Але подруга зупинила. Каже, їм такі набори на роботі чоловіки на 8 Березня дарували. Рушники там – малюсінькі і зовсім не вбирають вологи. У магазині трикотажу такі по 15 гривень за штуку… Рахуємо: 15х3=45. Виходить, 14 гривень беруть за те, щоб упакувати їх у поліетилен і вставити всередину картонку з малюнком…

А ще відомий виробник косметики пропонує у наборі туш та блиск для губ. Ціна, справді, гривень на 40 нижча, аніж якщо купувати два продукти окремо. От тільки блиск такого «термоядерного» кольору, що навряд чи його хтось придбав би окремо…

Хто сказав, що гуртом дешевше?

Звичайно, самими подарунками передсвяткові закупи не обходяться. Треба ж іще стіл накрити. Отут уже супермаркети відриваються по повній. «Унікальна новорічна пропозиція», «тільки у нас і тільки в неділю зможете придбати те-то і те-то за суперціною»… Не слухайте. Як розповів колишній працівник відділу маркетингу мережі супермаркетів (яка під час кризи збанкрутіла), якщо магазин пускає рекламу по радіо чи ставить біґборди, на яких пише низьку ціну на один товар, це означає, що на інші ціни там завищені. От побачили ви, що у супермаркеті апельсини по
9 гривень за кілограм, і рвонули за ними. Але ж самими апельсинами ви не обмежитесь. Обов’язково наберете ще купу всілякої всячини.

Від акції «два за ціною одного» компанії, що себе поважають, почали відмовлятися. Покупці звикають до халяви і не хочуть платити більше. Тепер частіше можна натрапити на акцію на кшталт «три штуки лише за…». У нас в голові закарбувалося – гуртом дешевше, тому коли людина бачить кілька упаковок, склеєних скотчем, думає, що так має бути дешевше. Далеко не кожен поділить загальну суму на кількість товару, щоб побачити, що це не дешевше, аніж купувати окремо. Так, у магазині одягу акції – дві футболки лише за 199 гривень. Але добре пам’ятаю, що влітку вони коштували по 109 гривень. Економія не така уже й суттєва, але окремо навряд чи хтось би придбав футболки, які відрізняються лише за кольором.

А зі сирковими десертами взагалі весело. У супермаркеті пропонують три сирки майже по 22 гривні, тоді як у кіоску біля нас вони коштують по 6,50 гривні за штуку (19,50 гривні за три штуки). Але це ще не все. На кожній такій «економпропозиції» є купон. Якщо вирізати три такі купони (тобто витратити на сирки 66 гривень), можна прийти у торгову мережу і обміняти їх на гель для душу якоїсь невідомої фірми. Тобто ви переплачуєте за сирок, а вам дають гель, який погано продається…

Без паніки! Товарні запаси не закінчуються ніколи

Розуміючи, що свята закінчаться, і люди почнуть нарешті рахувати гроші, мережі намагаються заробити якомога швидше і якомога більше. Кажуть по телевізору, що у тому магазині неймовірно низькі ціни на певний товар, але акція діє лише до закінчення товарних запасів. Людина зривається з місця і біжить за халявою, аби не пропустити. У таких випадках поставте собі питання «А чому знижка саме на це?». Є два варіанти: або товар не надто ходовий – і наступну партію не закуповуватимуть, або просто він застоявся на складі.

Реклама ж змушує нас якомога швидше бігти у магазин. А все тому, що її автори добре знають людську психологію. Якщо людині дати час – вона почне думати, порівнювати, зважувати, і в результаті скаже «обійдусь». Саме тому продавці і намагаються створити ажіотаж. А часом і штучний дефіцит.

Консультант з магазину побутової техніки розповів, що часто вони викладають лише по одному товару з партії. Мовляв, так швидко розібрали, так за ним питають, оце у нас останній залишився… І люди у 90 випадках зі ста беруть той «останній», а не сусідній, який може бути і дешевший, і якісніший...


Коментар для «ВЗ»

Віталій Степаненко, консультант з мерчандайзингу

Продажі починаються ще до того, як людина увійшла у магазин. Рекламні листівки, прикрашені вітрини – усе робиться для того, аби потенційний покупець зайшов усередину. Аби все виглядало привабливіше, біля входу у супермаркет роблять святкові інсталяції. Вмикають новорічні мелодії, часом навіть ставлять спеціальні ароматизатори. Усе для того, аби у людини з’явилося відчуття свята, – тоді вона легше віддає гроші. Зауважте, що піраміди з готовими рішеннями для подарунків найчастіше стоять біля входу, або в кінці торгових рядів. За чим би людина не йшла, вона все одно наткнеться на них. При цьому періодично оголошують – «не забудьте придбати подарунок»… Товари також групують за тематикою. Кетчупи – біля ковбас, приправи – біля консервів. Роблять навіть спеціальні викладки до новорічного столу. Так, біля майонезу виставляють горошок, варену ковбасу… Людина йде і думає: «Точно, треба ще олів’є зробити… Як же без нього». Може, інакше вона б його і не робила. А може, і не зробить, для продавця головне – аби купила. Встановлюють стенди, що обертаються, – наш зір реагує на рух, тому ми обов’язково на цей товар звернемо увагу.

Щодо планування супермаркетів, то товари розставляють так, щоб між найходовішими товарами клієнтам довелось пройти якомога більшу відстань. Тоді по дорозі ви обов’язково вкинете до кошика те, що не планували.


На фото: Дитина у крамниці куди не гляне – усе хоче...
Переглядів: 437 | Додав: ondifua | Рейтинг: 0.0/0
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Погода Івано-Франківську » Україна Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання Праздники сегодня
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0